De
Oyster Vision skew is te combineren met een satelliet ontvanger naar keuze.
Voor centraal-en west europa volstaat de 65 cm uitvoering.
In de rest van Europa en Noord Afrika biedt de 85 cm model uitkomst.
De besturingseenheid wordt gemonteerd in de camper of caravan en zorgt ervoor dat de schotel met een druk op de knop op de juiste satelliet wordt uitgericht. Deze besturingseenheid wordt aangeloten op een command unit, zodat alle electronica in de camper/caravan zit en niet in de buitenunit!
Bij het selecteren van een kanaal vanuit de receiver draait de schotel automatisch naar de gewenste positie. Indien u van een astra 1 kanaal naar astra 3 kanaal schakelt, dan draait de schotel hier automatisch naar toe. Zo ook naar Astra 2 of de Hotbird satelliet!(Hotbird voor BVN)
Tevens is de Oyster Vision Skew voorzien van een automatische SKEW regeling. Dit betekend een ongestoorde ontvangst in het (zuid)westen en (zuid) oosten van Europa. (Portugal-Griekenland)
In deze regio's is het noodzakelijk om de LNB (kop) iets om zijn as te verdraaien. Door de kromming van de aarde is in deze regio's het polarisatievlak van het satellietsignaal verdraait.
Behoorlijk vervelend als de technische karakteristieken van de satellietsignalen plotseling veranderen, u ergens in Europa op vakantie bent en opeens niets meer werkt. Vaak helpt dan alleen nog een update. Die programmeren onze technici bliksemsnel, maar moet dan wel nog worden geüpload op uw satellietantenne.
Uw Oyster® ontvangt online updates via uw smartphone (of via USB-stick).
Dat is geen leuk speeltje maar uiterst functioneel.
De update wordt direct naar uw mobiele telefoon gestuurd en van daaruit in het
systeem ingevoerd. U kunt een gratis app downloaden voor uw Oyster® , die behalve
de update-functie nog een hele reeks handige opties biedt. We informeren u bijvoorbeeld
direct als we een verandering van satelliet-karakteristieken vaststellen. U weet dan de
oorzaak van de storing en krijgt zo snel mogelijk een update om het probleem te verhelpen.
Uw telefoon is via de app verbonden met de Oyster® -besturing. Als er een technisch defect
optreedt, kan dit meestal met de Oyster® app worden gediagnosticeerd. Deze gegevens kunnen
dan worden verzonden aan de klantendienst.